REFLEXIONS EN CONFINAMENT CAPÍTOL #6

Ja no ser ni els dies que portem tancats, a voltes em sembla molt i penso com hem pogut aguantar-ho i a voltes juraria que això m’ha passat volant. Recordo, però, que quan ens vam tancar el món girava molt ràpid i en general estàvem immersos a ell com el típic rosegador que dona voltes a la seva “noria” sense avançar ni un sol mil·límetre. Dependrà en bona part de nosaltres com voldrem tornar a interactuar en aquesta societat que crema ràpidament tot allò que se li passa per davant. Ara tenim l’oportunitat de decidir entre tots si ens interessa modificar les regles del joc i ajustar-les a aquests nous temps, nous tempos i noves prioritats o pel contrari tornem a endollar-nos per mirar de pujar dins la “noria” que continuarà en moviment fins que, per raons físiques torni a expulsar-nos. La “noria” està clar que no porta enlloc, dona voltes i més voltes i només ens posa en moviment però no ens condueix a cap direcció, és per això que és important i imprescindible aprendre a gaudir del camí.

A nivell empresarial serà necessari replantejar-se moltes de les coses que hem fet fins ara. Proposo treballar amb una piràmide de tres vèrtex que considero pot donar-nos algunes pistes de com posicionar els negocis en aquest nou mercat.

En un vèrtex tenim la tecnologia, en l’altre els canals de comercialització i en el darrer la gestió de clients. Tres preguntes que ens han d’interpel·lar i que hem de saber trobar resposta.

Anem a pams. Tecnològicament hem de veure que hem après fins ara. De quina manera podem incorporar moltes de les habilitats que fins al moment ens han servit de forma provisional per tirar endavant les nostres activitats. La tecnologia ens pot ajudar, ens permet millorar nivells de productivitat i hem vist que podem integrar-la en processos quotidians que si no hagués sigut pel Covid-19 mai hauríem cregut que seria possible fer-ho. Com l’aplicarem en la nostra gestió diària? canviarà la manera de relacionar-nos amb els nostres companys? i amb els nostres proveïdors i clients? tele treball i tecnologia han anat aquestes darreres setmanes lligades de la mà i possiblement alguna cosa haurem après de tot plegat que ens permetrà incorporar-ho en la nova normalitat del negoci.

Aquest confinament ha aflorat nous canals de comercialització i sobretot nous hàbits de compra, ens hem acostumat a comprar en línia molts productes, ens han portat a casa comandes que hem fet telefònicament als nostres proveïdors habituals, hem anat a buscar comandes fetes per correu electrònic a establiments de confiança, i hem vist com en un moment de limitació de moviments els nostres proveïdors s’han fet més disponibles que mai. Segurament aquesta nova manera de consumir, també ha vingut per quedar-se. Com podrem incorporar-ho en els nostres negocis? com podrem incorporar estratègies multi canal que permetin donar el major servei possible a clients que hauran adquirit nous hàbits de compra? aquesta serà també una reflexió que tocarà fer.

I per últim tenim els clients, els consumidors. Necessitem analitzar com ha canviat durant aquest confinament el perfil dels nostres clients potencials. Com ens fem atractius i desitjables per a ells i com podem oferir-los una proposta que satisfaci les seves noves necessitats. Hem d’assumir que tot haurà canviat, hem d’entendre que el client que ens trobarem segurament serà ben diferent del client que vam deixar i adaptar-se a ell, personalitzar la nostra proposta i fer-lo sentir confortable reduint les seves pors i la seva ansietat. Aquesta serà també, una de les claus de l’èxit empresarial.

Són moments per prendre decisions i analitzar i posar en quarantena moltes de les accions que fins ara hem vingut fent. El món ha canviat, els nostres clients també ho han fet i si no fem el mateix amb els nostres negocis, acabarem quedant-nos fora de joc.

Ja queda menys, ja veiem a l’horitzó anhels de llibertat. Quan d’aquí uns anys parlem d’aquesta situació viscuda, el més important serà saber que haurem après i com això haurà canviat el nostre comportament. No esperem resultats diferents si seguim fent el mateix. Mentrestant aprenem a gaudir del camí.

Ebooks gratuïts!

Contingut totalment gratuït relacionat amb el món del màrqueting, el lideratge, la comercialització i el món del business. Vols saber-ne més?

You have Successfully Subscribed!