Adjunto article publicat aquest mes d’agost a l’Indicador d’Economia parlant del Big Data i de les possibilitats que avui poden obtenir les empreses si brinda a les nostres empreses.
La ciutat de Reading, a Pensilvània, ha reduït els delictes gràcies a un software predictiu. En 14 mesos, els robatoris han disminuït en un 23% gràcies a un algoritme desenvolupat per una Start-Up de Califòrnia que usa el Big Data com a eina per preveure com es comportarà la delinqüència. Basant-se en històrics de robatoris per zones, en la climatologia d’aquell dia o fins i tot en el dia de la setmana o si és final o principi de mes, proposa unes probabilitats de comportament delictiu que permeten distribuir les dotacions policials en aquelles zones sensibles, per evitar d’aquesta manera que es produeixin alguns actes violents i reduir així aquest percentatge.
És evident que el Big Data entès com la gestió de grans volums de dades pot ajudar-nos a prendre decisions que facilitin la nostra vida o que millorin fins i tot el rendiment dels nostres negocis. Avui tothom en parla i tothom en parla bé, tot i així el camí és molt llarg i tenim molta feina per fer.
Moltes són les empreses que gestionen grans quantitats d’informació de tota mena, les vendes als seus clients, les compres als seus proveïdors, les estadístiques a la seva pàgina web, el comportament dels seus seguidors a les xarxes socials, el rendiment de les seves màquines de producció, els índex de defectuositat dels seus productes o fins i tot la venda per franges horàries i dies de la setmana. Ara bé, com tenen aquesta informació la majoria dels negocis? Al final, disposar de molta informació (Big Data) no ens aporta cap valor si no som capaços de traspassar aquesta multitud de dades, la majoria d’elles desestructurades, a informació valuosa que ens ajudi en la presa de decisions i, sobretot, en la predicció de situacions i simulacions futures. Passar d’un Big Data d’acumulació de dades a un Smart Data d’anàlisis d’aquestes dades és la clau per tal de poder treure el rendiment a tota aquesta gran quantitat d’informació que som capaços de generar.
És evident que l’experiència i l’anàlisi del passat ens ajuda a gestionar el futur amb les màximes garanties, però en un entorn canviant i ambigu com el que vivim, i sobretot com el que viurem, en el qual les coses i els esdeveniments canvien a velocitats vertiginoses, ja no n’hi ha prou utilitzant l’experiència per garantir, així, la viabilitat dels nostres negocis. Avui el poder ja no rau en el número de dades i la informació que en tinguem, avui el poder és l’anàlisis que fem d’aquesta informació i com la convertim en intel·ligència per tal de definir estratègies i preveure comportaments. Grans monstres de la distribució coneguts per tothom ja estan utilitzant el Big Data per saber el que comprarem abans que nosaltres. Analitzant el nostre comportament i creuant-lo amb comportaments de perfils similars defineixen patrons de conducta que permeten amb una acceptable fiabilitat incrementar la probabilitat de saber la futura compra que els acabarà fent un client, això els permet personalitzar l’oferta i estimular d’aquesta manera aquest procés de compra. És evident que entendre el consumidor i aprendre de la seva experiència i d’experiències d’altres usuaris afins ens ajuda i ens ajudarà en un futur a millorar els nostres resultats empresarials.
Analitzem com estem recopilant tota aquesta informació i aquestes dades a la nostra empresa, quina és la seva qualitat i quanta energia i esforç dediquem a què aquesta sigui fiable i ajustada a la realitat. Aquesta informació és l’embrió de futures decisions estratègiques que no podrem prendre si no hem fet anteriorment els deures de forma acurada.
Davant del dret a decidir dels nostres consumidors tenim nosaltres el dret a predir allò que voldran comprar.
Accedeix aquí al diari digital per visualitzar l’article. +aquí