La fal·làcia de planificació. Nou article a l’Indicador d’Economia

“La fal·làcia de planificació”, adjunto un nou article publicat aquest mes d’octubre a l’Indicador d’Economia . De quan els plans no acaben encaixant amb la crua realitat. Què ens porta a ser tan optimistes quan planifiquem i a no aprendre dels errors?   Vaig escoltar per primera vegada aquesta definició de la mà del Néstor Guerra (un […]

Segueix llegint

“El dret a predir”. Nou article a l’Indicador d’Economia

Adjunto article publicat aquest mes d’agost a l’Indicador d’Economia parlant del Big Data i de les possibilitats que avui poden obtenir les empreses si  brinda a les nostres empreses. La ciutat de Reading, a Pensilvània, ha reduït els delictes gràcies a un software predictiu. En 14 mesos, els robatoris han disminuït en un 23% gràcies a […]

Segueix llegint

“Personalització massiva”. Nou article publicat a l’Indicador d’Economia

Adjunto article publicat aquest mes de juny a l’Indicador d’Economia reflexionant sobre nous comportaments del consumidor i com hem d’adaptar-nos a aquesta nova realitat. Henry Ford, fundador de l’automobilística Ford Motor Company, és considerat el creador de la cadena de producció moderna i un dels pares de la industrialització i la fabricació en massa. Autor […]

Segueix llegint

Nou taller de Neuromàrqueting i Neurocomunicació a Tarragona

El proper 19 de juny impartiré un nou taller de Neuromàrqueting i Neurocomunincació al Seminari de Tarragona, un lloc immillorable per passar un matí de reflexió i d’aprenentatge en un entorn màgic i especial. Coneixerem noves tècniques de màrqueting basades amb principis de neurociència que ens ajudaran a incrementar les probabilitats de convèncer al nostre interlocutor. […]

Segueix llegint

Internet de les ànimes. Nou article a l’Indicador d’economia

Intenet de les ànimes és un nou article publicat aquest mes d’abril a l’Indicador d’Economia   on parlo sobre la importància del tracte humà dins d’aquest món tan i tan tecnològic. Es coneix l’internet de les coses (Internet of Things) com la xarxa d’objectes del nostre dia a dia interconnectats que permeten automatitzar serveis que fins […]

Segueix llegint

Benvingut al nou comerç de proximitat. Article publicat a l’Indicador

Adjunto article publicat aquest mes de febrer a l’Indicador d’Economia reflexionant sobre nous models de distribució que possiblement afectaran al tradicional comerç de proximitat. El Dash Button d’Amazon és un petit dispositiu via wifii que permet de forma instantània tramitar una comanda d’un producte específic per ser lliurat el dia següent o fins i tot […]

Segueix llegint

Curs de Neuromàrqueting i Neurocomunicació el 25 de gener a Valls

Sabies que la majoria de decisions de compra es prenen de forma emocional? I que és després quan les justifiquem de forma racional? Aquesta troballa de la neurociència obre un enorme camp tan pel màrqueting com per les vendes d’explorar noves maneres de relacionar-se amb els clients i d’impactar amb ells amb les màximes garanties […]

Segueix llegint

Aniran els robots al sopar d’empresa. Articla publicat a l’Indicador

Adjunto nou article publicat aquest mes d’octubre a l’Indiador d’Economia -Hola, ets nou? No t’havia vist mai! -Hola, sí, vaig entrar fa 10 dies. -Encantat, jo sóc el Joan i estic al departament d’administració. -Encantat jo sóc P5Q700X i estic a fàbrica, a producció. Tanquin els ulls i viatgin fins el divendres 19 de desembre del […]

Segueix llegint

Gestionant empreses en entorns VUCA. Articla publicat a l’Indicador

Adjunto nou article publicat aquest mes d’octubre a l’Indiador d’Economia Un dels principals errors que solen cometre algunes empreses és projectar el futur volent replicar les experiències del passat. És a dir, basen les estratègies de creixement i continuïtat, gestionant de la mateixa manera que sempre ho han fet. És aleshores quan s’adonen que les […]

Segueix llegint

Obert per vacances. Nou article publicat a l’Indicador

Adjunto nou article publicat aquest mes d’abril al’Indicador d’Economia.. Pss… pssss…. que hi ha algú? Volen dir que algú em llegeix? Escric aquest article pensant que l’audiència potencial a la qual va dirigit es veurà probablement mermada. No seria millor deixar-ho per al setembre? Publicar-lo a partir del dia 15, un cop els nens ja […]

Segueix llegint