The new generation. Nou article a l’Indicador

Adjunto nou article publicat aquest mes de juliol a l’Indicdor d’Economia. Aquí pots llegir l’article original: The new generation

Tanquin els ulls (ho han de fer quan acabin de llegir aquesta primera frase) i recordin què feien fa aproximadament 20 anys enrere i quina relació tenien amb l’empresa i amb el món dels negocis. Ha canviat la cosa, no?

Sigui quina sigui la resposta, el que està clar és que avui hi ha una nova generació d’empresaris i directius que gestionen el seu dia a dia amb un estil majoritàriament diferent a les nostres generacions precedents. Des del respecte absolut cap a aquestes generacions, ja que sense elles avui res seria possible, mestres de mestres que ens han ensenyat la cultura del treball, l’esforç i el respecte a la feina ben feta, ara toca liderar el relleu i fer-ho precisament en una situació de mercat complexa i històricament poc viscuda.

Alguns trets caracteritzen aquesta nova generació, i fan que se’n pugui extreure un patró que, sense cap validesa científica, sí que denota una tendència i una forma d’actuar molt homogènia.

Cal dir per començar que són persones altament preparades, amb qualificacions tècniques la majoria de casos a l’alçada de les seves responsabilitats, directius que han tingut la sort i la voluntat de formar-se i poder accedir a coneixements teòrics i econòmics molt útils en els seus actuals llocs de responsabilitat. No tenen barreres geogràfiques, i perceben el món com un mercat global i com una oportunitat per poder trobar aquella quota de mercat que en molts casos els és impossible trobar en el seu mercat local i tradicional. Oberts de mires, són empresaris acostumats a viatjar i negociar amb cultures i amb llengües molt diferents a la seva, anant a la cerca de proveïdors i clients que els ajudin a millorar els seus comptes d’explotació. Un altre factor que els defineix és la utilització de les noves tecnologies, que entenen com un instrument clarament enfocat a la seva productivitat, directius que van amb l’oficina mòbil al damunt, hiperconnectats amb el mercat, amb els seus clients i amb el seu negoci. Són perfils col·laboratius, reconeixen que el coneixement està disgregat i cerquen davant de cada necessitat el millor recurs i el que els aporta major valor. Veuen la competència des d’una perspectiva molt diferent a com els havien ensenyat. Aquesta manera d’apreciar el treball en xarxa els permet ser uns ferms defensors de les despeses variables, això els fa reduir el punt mort dels seus negocis i fer de les seves empreses organitzacions més lleugeres amb capacitat d’adaptació en mercats incerts i economies poc estables. Avui no podem tenir en plantilla tot allò que necessitem, hem de buscar-ho al mercat i disposar dels millors quan la demanda i la necessitat és real. Per últim cal destacar la seva obsessió cap a la gestió i el control del negoci; són empresaris de compte de resultats i els tenen com a guia que els acompanya en el seu dia a dia. Persones molt analítiques, perseverants i constants, que cerquen en tot moment la rendibilitat econòmica prenent decisions de forma ràpida davant de les circumstàncies adverses que els posa el mercat. Aquests són alguns dels trets que poden marcar el perfil dels nous empresaris que estan al front de les empreses que ens envolten, persones, però, que reconeixen el seu passat i que amb el seu estil propi treballen per a construir el futur.  En definitiva estem davant d’una new generation.

Comentaris

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *